فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

صمغ مخصوص میناکاری روی مس در اصفهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

صمغ میناکاری یکی از مهم ترین ابزارهای این هنر زیبا و جذاب است و هنرمند به کمک آن و گلیسیرین می تواند ظروفی که قرار است روی آن کار انجام شود را رنگ آمیزی کرده و به یک اثر هنری بی نظیری تبدیل می کند. رنگ های میناکاری از ترکیب مواد شیمیایی متفاوتی درست می شوند.صمغ میناکاری یکی از بهترین مواد اولیه و ابزارهای لازم برای میناکاری است که در هنر میناکاری از آن استفاده می کنند. این نوع صمغ نسبت به سایرین روشن تر و سفیدتر است و از صمغ درختی، آب، گلیسیرین ، دستمال نازک و سفیدی درست می شود. هنرمندان میناکاری از صمغ میناکاری در هر نقاشی و رنگ آمیزی استفاده می کنند.

تماس با واحد فروش: 09019277512


ابزار میناکاری

اگر دقت کرده باشید، هر هنرمند میناکاری این نوع صمغ را در کارهای هنری خود استفاده می کند. صمغ عربی را در آب حل می کنند و چسبندگی آن باید به حدی باشد به حالت متعادل بوده و کم یا زیاد نباشد. به این محلول، گلیسیرین هم اضافه می کنند. شما می توانید با نسبت پنج به یک گلیسیرین را به محلول اضافه کنید و در هر حال چسبندگی صمغ را لازم است که امتحان کنید. بهتر است که هر موقع که لازم است ظرفی را میناکاری کنید، این صمغ را درست کنید.

 

 

ابزار میناکاری


خرید صمغ میناکاری

بهترین محل برای نگهداری این چنین صمغی، یخچال است، بخاطر این که دمای اتاق باعث می شود که خاصیت و کارایی خود را از دست بدهد و ممکن است دچار کپک زدگی شده و بوی تندی از آن به مشام برسد. هنگام کار لازم است که گلیسیرین بیش تری به آن اضافه شود تا رنگ میناکاری به سرعت خشک نشود. صمغ میناکاری یکی از ابزارهای مهم این هنر زیبا است .


رنگ میناکاری

این نوع صمغ برای رنگ های میناکاری است تا زود خشک نشود. اکثر رنگ های میناسازی نسوز هستند و بیش تر آن ها از پودر اکسید فلزات درست می شوند. در دوران قدیم اکثر استادان، خودشان رنگ های میناکاری را درست می کردند ولی امروزه این نوع رنگ ها، وارداتی بوده و از کشورهای هند و چین به ایران وارد می شود. پس از این که رنگ را آماده کردند، می توانند از آن در میناکاری استفاده کنند. با صمغ میناکاری و عربی و گلیسیرین، از خشک شدن رنگ میناکاری جلوگیری می کنند و هر زمانی که خشک شد با اضافه کردن چند قطره گلیسیرین دوباره حالت مایعی رنگ های مینا را حفظ کرده و هنرمند می تواند دوباره با همان رنگ ها، ظروف را رنگ آمیزی کند. پودر را می توان با جوهرکاج یا اسطوخودوس ترکیب کرده و از آن برای نقاشی استفاده کرد.

 

صمغ میناکاری


تاثیر صمغ بر رنگ های میناکاری

رنگ های میناکاری از ترکیب مواد شیمیایی متفاوتی بدست می آیند و گاهی اوقات بخاطر همین خواص مواد شیمیایی است که خیلی زود در دمای اتاق خشک می شوند و به همین دلیل است که برای اجتناب از خشک شدن رنگ به آن گلیسیرین اضافه می کنند. صمغ میناکاری یکی از مهم ترین ابزارهای این هنر زیبا و جذاب است و هنرمند به کمک آن و گلیسیرین می تواند ظروفی که قرار است روی آن کار انجام شود را رنگ آمیزی کرده و به یک اثر هنری بی نظیری تبدیل می کند. رنگ های میناکاری از ترکیب مواد شیمیایی متفاوتی درست می شوند و به همین دلیل اگر در نگهداری آن ها بی دقتی شود در این صورت بخاطر دمای اتاق خشک شده و هنرمند مجبور است که با اضافه کردن چند قطره گلیسیرین، دوباره حالت مایعی رنگ را برگردانده و از آن استفاده کند.

 

 

برخی از نمونه محصولات فروشگاه صنایع دستی بازار مینا

ست ترمه و گلدان میناکاری

ست ترمه و گلدان میناکاری

باکس ست میناکاری

ست کامل میناکاری

باکس هدیه ترمه و گلدان میناکاری

باکس هدیه ترمه و گلدان میناکاری

تابلو میناکاری اصفهان

تابلو میناکاری اصفهان

ست هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی صنایع دستی

بشقاب میناکاری با جعبه

بشقاب میناکاری با جعبه

ست اداری خاتم کاری اصفهان

ست اداری خاتم کاری اصفهان

بشقاب قلمزنی با جعبه

بشقاب قلمزنی با جعبه

قاب سه بشقاب میناکاری

تابلو سه بشقاب میناکاری

گلدان میناکاری

گلدان میناکاری اصفهان

ست گلدان مس و پرداز

ست گلدان مس و پرداز

تندیس گلدان میناکاری

تندیس گلدان میناکاری

 

  • نمایش : ۱۰۶۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز پزشک

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی